УРОК – ЗМАГАННЯ „РОЗУМНИКИ Й РОЗУМНИЦІ”

Тема: Розв’язування задач із дробами. Обчислення виразів із використанням сполучного закону множення.

Мета: Вчити розв’язувати задачі, які включають знаходження дробу від числа . Виправляти в порівнянні іменованих чисел, в обчисленні виразів зручним способом. Розвивати техніку швидких обчислень, увагу. Виховувати почуття відповідальності за успіх команди.

Обладнання: Маршрутна карти і три прапорці різного кольору, медалі, ілюстрації до задач, креслярські інструменти, ножиці, аркуші клітинкового паперу, картки з тестами, таблиця балів.

Хід уроку

1. Контроль, корекція і закріплення знань

- На уроці математики ми проведемо змагання між трьома рядами.

Назвемо команди „Туристи”, „Мандрівники”, „Дослідника”. Усі команди мандруватимуть маршрутом, позначеним на карті. Рух кожної команди будемо відмічати прапорцем: „Туристів” – зеленим; „Мандрівників” – синім, „Дослідників” – жовтим. Учитель прикріплює прапорці на початок маршруту. Зараз ми всі перебуваємо на півострові Швидких обчислень. Закінчиться наш маршрут біля озера Нагород. Швидкість просування команди за маршрутом залежатиме від швидкості і правильності виконання математичних завдань її учасників. Команда, яка швидше добереться до озера, буде нагородженя медалями. Тож починаймо.

Усні обчислення.

1. Команди на вітрильних човнах прямують до острова Дробового, але немає попутного вітру. Для того, щоб напнути вітрила, команди повинні виконати усні обчислення. Дошку розділено на три частини, для кожної команди. Вчитель зачитує завдання вправи 917. Відповідь до кожного завданя представники команд записують на своїй частині дошки. Діти виходять один за одним, так, як сидять за партами. Підрахувавши кількості правильних відповідей кожної команди, вчитель визначає порядок, у якому команди прибули на острів Дробовий:1-ша,2-га, 3-тя, і вписує відповідні числа в таблицю балів, а на карти виставляє прапорці команд на острові у визначеному порядку.

2. На дошці записано завдання вправи 922. Учитель пояснює, що номери чисел, рівних між собою, учні повинні з’єднати стрілками. До ошки одночасно виходять по одному представнику кожної команди. Перший учень шукає пару для номерів 1 і 2, другий – для номерів 3 і 4, третій для номерів 5 і 6. Якщо дії учня неправильні, його команда плеще в долоні. Вчитель визначає правильність і швидкість виконання роботи кожним представником, оголошує бали, вносить їх у таблицю, а прапорці у визначеному порядку виставляє на наступному етапі маршруту – гирлі річки Пізнання.

3. – Зараз наш маршрут проляже вгору проти течії ріки до зупинки у притоці Швидкого Мислення. Щоб успішно пройти цей маршрут, ви повинні виконати тестові завдання. Всі учні отримають картку з тестами. Кожен тест має 4 варіанти відповідей: а), б), в), г). Ви повинні обвести правильну відповідь. Учитель роздає картки з тестами на два варіанти і засікає час 3 хв.

I варіант

1. Яка частина прямокутника заштрихована?

а) 1 ; б) 4 ; в) 4; г) 4;

24 5 24 20

IIII

IIII

IIII

IIII

2. 3 від 120 дорівнює:

6

а) 20; б) 60; в) 6; г) 240

3. Знайти число, якщо 1 його дорівнює 420:

7

а) 60; б) 292; в) 4200; г) 2940

4. 2 від 1 км дорівнює:

5

а) 200 м; б) 400м; в) 40 м; г) 200 км.

5. Сума всіх знаменників дробів 2; 9; 1; 3 дорівнює:

7 10 3 5

а) 15; б) 40; в) 25; г) 20.

6. 1 м становить ___ частину від 1 км:

а) 1; б) 1; в) 1; г) 1.

10 100 1000 10000

II варіант

1. Яка частина прямокутника заштрихована?

а) 3 ; б) 3 ; в) 3; г) 2;

4 8 12 12

IIII

IIII

IIII

2. 2 від 96 дорівнює:

3

а) 48; б) 32; в) 144; г) 64.

3. Знайти число, якщо 1 його дорівнює 180:

9

а) 20; б) 1620; в) 162; г) 189.

4. 3 від 1 км дорівнює:

20

а) 50 м; б) 150м; в) 400 м; г)1500 км.

5. Сума всіх знаменників дробів 2; 6; 1; 11 дорівнює:

7 9 11 13

а) 30; б) 40; в) 20; г) 10.

6. 1 м становить ___ частину від 1 км:

а) 1; б) 1; в) 1; г) 1.

10 100 10000 1000.

Через 3 хв вчитель збирає картки: учні передають їх ззаду наперед.

Утворилося 6 купок - у кожній команді 2 варіанти.) Вчитель накладає на кожнау купку свою картку, на якій помічено розв’язки. Правильні відповіді протикає шилом, що проходить через усі аркуші. Після цього швидко підраховує кількість неправильних відповідей кожної команди. Команда, у якої найменше помилок, отримує перше місце, і т.д. Результати вчитель відображає на таблиці балів і маршрутній карті.Типові помильки відразу аналізує з учнями.

II. Закріплення і повторення вивченого матеріалу.

1. – Ми залишаємо свої човни на березі притоки і йдемо пішки у гай Роздумів. Щоб туди потрапити, ви повинні самостійно розв’язати задачі. Вчитель записує на відведених командам частинах дошки номери задач: № 926; № 933; № 935.

Представник кожної команди виходить із підручником до дошки і самостійно записує розв’язання задачі. Форма запису однакова для всіх варіантів. Решта учнів команди працюють у зошитах і звіряються з дошкою. При невідповідності записів вони плещуть в долоні. В залежності від швідкості і якості роботи вчитель визначає місця команд і позначає їх в таблиці балів і на карті.

2. – Вийшовши з гаю, ми бачими яр Глибокої думки. Через нього прокладено вузенький місточок. Щоб по ньому пройти, треба бути дуже уважним і виконати такі завдання: кожна команда отримає по два вирази, які треба обчислити зручним способом. Для цього спочатку треба правильно поставити дужки, а тоді написати відповідь. Наприклад: маємо вираз 3*5*4. В якому порядку нам найзручніше множити? (5*4=20; 3*20=60). Тоді де мені треба поставити дужки?(3*(5*4)=60.)

На дошці подано вирази:

„Туристи”

„Мандрівники”

„Дослідники”

25*4*81=

17*20*50=

50*2*43=

18*25*40=

20*5*37=

19*4*250=

Правильний результат, отриманий найшвидше, вчитель знову оцінює балом „один”.

3. – Перешовши яр, ми опинилися біля підніжжя гори Наполегливості. Щоб піднятися на її вершину, розв’яжемо задачу 920. Учитель аналізує разом з учнями умову задачі і виконує на дошці ілюстрацію.

100 м

на 60 м менше -----------------------------------------------------

3

8

?

Після цього всі учні самостійно записують розв’язання задачі.

Через 2 хв вчитель просить підняти руки тих учнів, що вже отримали відповідь, і фіксує три числа: 500 м2, 1000м2, 2500м2. Учні, які серед цих чисел бачать розв’язок задачі, піднімають руки і називають відповідь. Учитель визначає бали, а тоді хтось із цих учнів зачитує розв’язання задачі. На карті знову виставлються прапорці у визначеному порядку.

4. – А тепер командам потрібно якнайшвидше спуститися згори. Для цього представники кожної команди виконають біля дошки вправу 918 на швидкість. Решта учнів працюють у зошитах. Учитель знову визначає бали.

5. – На горизонті з’явилься озеро Нагород, і нам залишився останній етап маршруту. У кожного на карті є аркуш клітинкового паперу. На цьому аркуші ви повинні накреслити прямокутник заданих розмірів; на прямокутнику треба позначити вказану частину площі і вирізати цю частину.

„Туристи”

„Мандрівники”

„Дослідники”

Довжина

Ширина

8 см

3 см

10 см

2 см

10 см

3 см

Вирізати

3

4 площі

3

5 площі

4

5 площі

Вчитель збирає вирізані прямокутники і накладає їх один на одного. Прямокутники кожної команди мають співпасти за розмірами. За результатими цього порівняння вчитель визначає бали. Таблиця балів може мати вигляд:

Команди

1

2

3

4

5

6

7

8

Всього

„Туристи”

3

2

1

1

2

1

1

1

12

„Мандрівники”

1

2

3

2

3

2

2

2

17

„Дослідники”

2

1

2

3

1

3

2

1

15

Підсумок уроку

Перемогла команда Мандрівників. Учні цієї команди отримують

Медалі (призи).

Кiлькiсть переглядiв: 98

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.