Тема уроку. Країна дитячих мрій.
Всеволод Нестайко „В Палаці Чарівних Казок”.
Мета уроку. Ознайомити учнів зі змістом уривку з повісті – казки „В країні сонячних Зайчиків” Всеволода Нестайка. Розширювати знання учнів про літературні чарівні казки і їх авторів. Розвивати уміння знаходити в структурі тексту описи, швидко орієнтуватися в тексті. Формувати навички правильного, швидкого, свідомого читання. Викликати бажання стати активними читачами.
Тип уроку. Комбінований.
Обладнання. Карта подорожі вулицями Чарівного міста, сходинки слів, ілюстрації казок; виставка книг.
ХІД УРОКУ
І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ ДО УРОКУ.
Девіз уроку: Дзвоник всім нам дав наказ -
До роботи швидко в клас.
Попрацюєм всі старанно,
Щоб урок пройшов немарно.
ІІ. ВПРАВИ НА ВДОСКОНАЛЕННЯ НАВИЧОК ЧИТАННЯ.
1. Розчитування за таблицею складів №1 (додаток1) стовпчик з голосним (а) вниз і вверх стовпчик з (я).
2. Читання прислів’їв на одному мовному видиху.
· Яке частування – таке й дякування
· Без трудів не їстимеш пирогів.
· Чия відвага, того й перемога.
Прочитати прислів’я ось так :
3. Вікторина „З якої казки пісенька”?
- У багатьох казках зустрічаються пісеньки. Давайте згадаємо їх.
а) Я по коробу метений,
На яйцях спечений.
Я від баби втік,
І від діда втік,
Так і від тебе втечу. („Колобок”)
б) Гуси, гуси, гусенята, візьміть мене на крилята, та понесіть до батька...(Івасик - Телесик).
в) Ой ви діточки, козенята,
Відімкніться, відчиніться!
Ваша матінка прийшла,
Молочка принесла
(„Вовк та козенята”)
ІІІ. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
Читання в особах твору Ігоря Камінця „Про що розповіли Незабудки” по групах.
(У кожній групі діти визначають, хто читатиме слова автора, дівчини, гайовика, квітів, незабудок і чарівниці).
IV. ПІДСУМОК ПЕРЕВІРКИ ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ.
Оцінювання читання кожної групи учнями і вчителем.
V. ПІДГОТОВКА ДО ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.
- Сьогодні ми з вами помандруємо в чарівне місто. Ми з ним нероз-лучні в дитинстві, але й дорослими не забуваємо про нього. Бо мудрість, добро і краса його – не вичерпні. Отже, ми мандруємо до казкового міста. Зупиняючись на його вулицях, відкриватимемо щось нове і цікаве.
В казкове місто вирушаємо разом,
Перешкоди всі пройдем.
А хто буде сумувати,
Із собою не візьмем.
1. Зупинка на вулиці Народній.
- Казка – це безцінна скарбниця, з якої ми черпаємо діаманти та самоцвіти. Ці коштовності навчають нас любити добро і ненавидіти зло, вони виховують нас.
- Казки почали складати ще в глибоку давнину і передавали в усній формі із століття в століття.
- Перша вулиця, якою ми пройдемо, це вулиця Народна.
- Назвіть казки, які ви впізнали на малюнках.
2. Зупинка на вулиці Казкарів.
- Казки, як правило, розповідаються, а не читаються. Ці традиції збереглися з давніх часів, коли люди не знали письменності. Одні розповідали, а інші, такі як І. Франко, О. Пушкін, Г.К. Андерсен, брати Грімм, Шарль Перро записували ці казки. Щось доповнили, щось змінили, і ми з вами отримали авторські літературні казки.
- Наша подорож продовжується, ми на вулиці Казкарів. Але ці будиночки порожні. Їх жителі залишили записи, в яких вказують, де вони.
(Діти по черзі виходять до дошки, беруть записку і читають вголос, а інші відгадують, герої з якої казки там живуть, хто автор).
· Я дуже хочу з вами познайомитись, але соромлюсь своєї гидкої зовнішності.(Г.К. Андерсен „Гидке каченя”)
· Терміново викликали лікувати звірів в Африку.(„Айболить”)
· Пішла до бабусі, понесла їй пиріжки. (Ш. Перро „Червона Шапочка”)
· Побіг у школу, бо нічого не знаю (М.Носов „Пригоди Незнайки та його друзів”).
· Ми з Гердою у саду садимо троянди (Г.К. Андерсен „Снігова королева”).
· Пішла провідати семеро гномів (Ш. Перро „Білосніжка і семеро гномів”).
· Я в гостях у П’ятачка (Алан Мілн „Віні – Пух і всі, всі, всі...”)
3. Подорож вулицею лабіринтом.
- Пройшовши найзапутанішу вулицю міста, ви дізнаєтесь, де ми зараз побуваємо.
- А допоможе нам у цьому твір відомого українського письменника
В. Нестайка і його герой – хлопчик Веснянка.
VI. ОПРАЦЮВАННЯ ТЕКСТУ В.НЕСТАЙКА «В ПАЛАЦІ ЧАРІВНИХ КАЗОК ».
1. Словникова робота
- Щоб потрапити у Палац Казок, треба піднятися по сходах – „словах”.
Височив грати корито
Зубчасті кімнати гамірно
Чарівниці спортивними химерний
Страховиська Дванадцятипудові гаптували
- Які слова було найважче прочитати? Які „сходинки” слів були малозрозумілі?
2. Читання твору вголос „ланцюжком”.
- Хто жив у Палаці Казок?
3. Вибіркове читання Відтворення змісту прочитаного ?
- Прочитайте мовчки опис Палацу Чарівних Казок. Фігури яких казкових героїв його прикрашали?
- Чому ці фігури були зовсім не страшні? Чи впізнали, з яких вони казок?
- Яким був Палац всередині? Чим займалися добрі феї і чарівниці?
- Яких казкових героїв Веснянка побачив у середині Палацу Чарівних Казок? А біля Палацу?
- Як себе почували у Палаці принци та принцеси, королі та королеви?
- Пригадайте та назвіть твори, в яких вони „живуть”. Які з героїв вам зовсім незнайомі?
- Що здивувало Веснянка у Дитячій кімнаті? Які предмети викладаються у школі? А хто там вчителі?
- Як вчилися діти у школі?
- Які казкові герої ходили у школу? З яких вони творів? Хто з них для вас невідомий?
- Чому дехто з героїв зникав? Прочитайте.
- Чому у Палаці Чарівних Казок не було злих чаклунів, чортиків, відьом? Прочитайте. Як їх доставляли у казки?
- З якими казковими героями ви б хотіли зустрітися на сторінках „Читанки”?
VII. РОБОТА В ПАРАХ. ПРЕКАЗУВАННЯ ЧАСТИН ТВОРУ.
- Попрацюємо парами. Перекажіть одну з частин твору, яка вам найбільше сподобалася?
VIII. МОВНО-ЛОГІЧНЕ ЗАВДАННЯ.
- діти, ви зможете повернутися додому з Палацу Чарівних Казок, якщо виконаєте завдання.
Підберіть автору його казку.
Український народ „Казка про золотого Півника ”
Російський народ „Кіт у чоботях”
О.С. Пушкін „Котигорошко”
Г.К. Андерсен „Буратіно”
О. Толстой „Дюймовочка”
IX. ПІДСУМОК УРОКУ. РОБОТА З ВИСТАВКОЮ КНИГ.
- Ми з вами повернулися із Казкового міста, жителі якого чемні, добрі і ввічливі. А який автор завів своїм твором у це місто?
Дізнатись більше про героїв твору Всеволода Нестайка ви зможете прочитавши ось цю книгу „В країні Сонячних Зайчиків” А щоб ще раз потрапити у Чарівне місто Казок, вам треба читати.
Виберіть того героя, який вам найбільше сподобався, і швидше поспішайте на зустріч з ним на сторінках його книги. Дружіть з книгами, будьте активними читачами. Пам’ятайте, що книга – джерело знань, ваш друг і порадник.
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ.
Переказувати твір „В Палаці Чарівних Казок.”
Коментарi